[Washington Babylon ]Alhurra’s Paid Commentators | Harper's Magazine

Sign in to access Harper’s Magazine

Need to create a login? Want to change your email address or password? Forgot your password?

  1. Sign in to Customer Care using your account number or postal address.
  2. Select Email/Password Information.
  3. Enter your new information and click on Save My Changes.

Locked out of your account? Get help here.

Subscribers can find additional help here.

Not a subscriber? Subscribe today!

Get Access to Print and Digital for $23.99.
Subscribe for Full Access
Get Access to Print and Digital for $23.99.
[Washington Babylon]

Alhurra’s Paid Commentators

Adjust

From ProPublica:

Alhurra, the U.S. government-funded Arabic news channel, paid former Bush and Clinton administration officials, lobbyists and high-profile Washington journalists tens of thousands of dollars in U.S. taxpayer money to appear on the network as commentators, according to interviews and a review of company records.

A number of payments went to people tied to the White House and the Republican Party. Chad Kolton, a former spokesman for the Director of National Intelligence and Federal Emergency Management Agency; Trent Duffy, President Bush’s former deputy press secretary; Jennifer Millerwise Dyck, a former aid to Vice President Cheney and former CIA spokeswoman, and Terry Holt, the spokesman for Bush-Cheney 2004, were among those paid to appear.

More from

More